Donderdag 9 oktober is het zover, dan openen we de tentoonstelling Wildebeesten officieel. Nog maar een paar dagen te gaan dus en dan zullen de genodigden de eerste stappen in de zaal zetten. Een dag later op vrijdag 10 oktober volgen de bezoekers. Spannende tijden voor iedereen bij Naturalis die hard gewerkt heeft aan de tentoonstelling. Ook voor mij breekt een spannende periode aan. Ik werk op de afdeling marketing en ben nu druk met de voorbereidingen voor de opening. We verwachten aanstaande donderdagmiddag toch zeker zo’n 200 genodigden die allemaal staan te trappelen om de tentoonstelling te bekijken! Maar voordat zij de ‘Wildebeesten’-zaal ingaan, krijgen zij een optreden voorgeschoteld van een aantal van onze Naturalis n-kids. Wat er precies gebeurt kan ik nog niet verklappen, maar het wordt in ieder geval een ritmisch gebeuren...
Tijdens de herfstvakantie verwachten we natuurlijk een ‘kudde’ bezoekers. Met zo’n tentoonstelling als Wildebeesten worden het vast topdagen. En er is niets leuker dan op een werkdag door een druk Naturalis te lopen.
De voorbereidingen voor ‘Wildebeesten’ zijn ook voor de afdeling marketing al zo’n drie kwart jaar geleden begonnen. Eén van de belangrijkste taken is om de boodschap die je wilt vertellen duidelijk te krijgen. Wij willen natuurlijk dat mensen die een folder in handen krijgen of een advertentie of poster zien, denken: ‘Dáár wil ik naartoe!’. En dat gevoel moet je in een titel, een ondertitel en een beeld weten op te wekken. Een lastige taak waarover we met een reclamebureau en verschillende leden van het Wildebeesten-team hebben nagedacht. Het unieke aan de tentoonstelling ‘Wildebeesten’ is dat je je bijna letterlijk ìn de kudde op de Serengeti waant. Herken je dit een beetje als je hiernaast kijkt? De gnoe dendert letterlijk door het beeldscherm heen! Wij zijn in ieder geval erg tevreden met het eindresultaat van de campagne, maar het allerbelangrijkst blijft de bezoeker die tevreden het museum uitloopt. Alvast veel plezier!
2 opmerkingen:
Echt een stoere poster! Hoe heet het reclamebureau (of de ontwerper van de poster) waar jullie mee hebben samengewerkt?
Beste Kirsten,
Leuk dat je de poster mooi vindt. Het reclamebureau dat de campagne heeft bedacht is De Ideeenbus uit Amsterdam. Misschien tot ziens in Wildebeesten!
Een reactie posten